I will live as a writer who keeps alive the music of the language, holds head and heart together in the words, and writes in hope and passion that one person will be better because he or she reads what I wrote.
Friday, September 16, 2011
doktor hospital Tengku Ampuan Rahimah tak reti sambut bayi!!!panas
ape prasaan korang klau korang bapak bayi ni n ble korang minx pnjelasn dri DR...deme marah kite blik??
klu ko ase marah smpi nk bunuh org mayb sme la perasaan Ibrahim Umran, 23 bapa budak ni...
aku tgk pun kesian+tkjut bb jarang aku dga kes2 cmni
xpe kome bace kisah dye aku amik kt brite harian harini
Thursday, September 8, 2011
mak santau anak sendiri!!!!panas
Sunday, July 31, 2011
kerete hantu pontiac deluxe six
Dibuat pada tahun 1939 oleh General Motors dan perusahaan Kimia Rohm dan Haas dengan sejumlah $25000 dolar dan menjadi kereta lutsinar pertama,yang dibuat di Amerika.
Wednesday, July 27, 2011
iklan kt blog ni semurah RM35 SEBULAN!!!
Sunday, July 24, 2011
Wednesday, July 13, 2011
fakta restoran JOHNNY's
Tuesday, July 12, 2011
durian ber"JENAME" ada jual di sini?????
Saturday, July 9, 2011
kerete F1 terberancai!!!
Friday, July 8, 2011
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 nk kuar da
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2
cite magic ni kuar kat malaysia mgu depan
14.7.11
xcye tgk bnde ni
tekan cini
grapvine???ape bnde tu
Seen a good ad lately?
Don't keep it to yourself.
With Grapevine, all it takes is a couple of clicks to spread the word to your friends. What's cooler is that you get rewarded for it with cash and prizes.Nuffnang from 2007-2011
How bloggers earn money through their blog readers.
Friday, July 1, 2011
Hello-Hello dpat duit?
kalau dulu, dengar ada kematian, terus call (kawan ke sedara ke), tanya khabar,
sekarang?
tulis kat wall fesbuk je ucap takziah :(
Jadi! Masa ni la kita kena bercakap lebih
Mulut bercakap lebih dari Jari kekeke :)
Menang duit + disayangi.
Call Ibu bapa + disenangi = menang duit
Call isteri / suami + disayangi = menang duit
ecewah ini formula bagus ni
ha tekan read more kt bawah ni
Tuesday, January 18, 2011
TIPS DAPATKAN BUFFERED EARNING

Bufferred earning merupakan earning yang diimpikan oleh setiap blogger kerana hasilnya yang lumayan. Buffered earning adalah program metered cost per impression (mCPM) dimana bayaran akan dikenakan berdasarkan jumlah unique visitors korang. Oleh itu, blog yang terpilih oleh advertiser sahaja akan mendapat kempen tersebut. Berbeza dengan iklan CPC (COST PER CLICK) dimana bayaran dikenakan berdasarkan jumlah klik pada ads tersebut. Jika ads anda di klik maka bertambahlah earning korang. Kadar bayaran bagi CPC adalah agak rendah berbanding buffered earning.
Berikut adalah kriteria untuk mendapatkan buffered earning.
1. Kedudukan nuffnang ads
Antara faktor yang sangat-sangat penting. Ketiga-tiga nuffnang ads anda perlu diletakkan pada kedudukan yang kedudukan yang betul. Untuk pengetahuan anda, blog anda berpotensi tinggi untuk mendapat buffered earning jika meletakkan ketiga-tiga nuffnang ads sekaligus.(ingat: kedudukan ads mestilah betul)
2. Setia dengan nuffnang
Untuk blog anda terpilih, jangan meletakkan sebarang ads selain nuffnang. Contohnya mangga ads mahupun advertlets. Setialah bersama nuffnang dengan meletakkan hanya nuffnang ads pada blog anda.
3. Kepelbagaian blog
Untuk pengetahuan anda, advertiser lebih suka memilih blog yang mempunyai pelbagai genre berbanding blog yang berfokuskan kepada satu genre sahaja.
4. Status keahlian anda
Semestinya untuk blog anda dipelawa kepada kempen mCPM. status keahlian anda mestilah GRITTERATI dan bukannya ahli biasa.
5. update blog survey sekerap mungkin
meng update blog survey adalah sangat-sangat penting untuk mendapatkan buffered earning. Jawablah survey tersebut sebaik mungkin dan kalau perlu survey tersebut di update seminggu sekali. Advertiser akan memilih blog anda berdasarkan kesesuaian blog anda terhadap sesuatu kempen tersebut
6. kandungan blog anda
Nuffnang tidak sama sekali meletakkan kempen mCPM jika blog tersebut mengandungi informasi daripada sumber yang lain. Oleh itu, keaslian kandungan blog anda adalah dititik beratkan.
7. Trafik
Tiada jumlah unique visitors tertentu untuk mendapatkan buffered earning(menurut nuffnang).Namun, apabila anda telah mendapat first buffered earning.anda kenalah bekerja keras untuk meningkatkan visitors kerana peluang anda untuk mendapat buffered seterusnya adalah cerah.
8. Jangka masa mendapatkan buffered earning
Untuk mendapatkan buffered earning, kesabaran adalah sangat-sangat penting. purata bloggers untuk mendapatkan buffered earning adalah dalam masa 1-3 bulan selepas sertai nuffnang.(jika semua kriteria diatas diikuti).
9. Hantar tiket kepada nuffnang
Tips yang sangat penting .Tanyalah kepada nuffnang jikalau kandungan blog anda sesuai dengan kempen bagi mendapatkan buffered earning.jika nuffnang mengatakan blog anda tidak sesuai.anda harus mengubah isi kandungan blog tersebut supaya advertiser melamar blog anda kelak.
FAKTA BUFFERED EARNING NUFFNANG

Buffered earning (mCPM) merupakan sumber pendapatan yang lumayan daripada NUFFNANG. Ramai blogger yang diluar sana terkejar-kejar untuk mendapatkan buffered earning. Bak kata hidup seorang blogger, buffered earning merupakan semangat untuk mereka terus menulis dan berblog walking tanpa jemu.
1. Apakah itu buffered earning?
Dikenali sebagai kempen mCPM(metered cost per impression), dimana pembayaran di kreditkan berdasarkan jumlah pelawat ke blog anda.
2. Adakah buffered earning lumayan?
Satu buffered earning boleh mencecah rm200++ untuk satu kempen.semua itu bergantung kepada advertiser untuk membeli jumlah pelawat ke blog anda ( trafik tinggi adalah sangat penting).
3. Berapakah jumlah advertiser membeli pelawat anda?
Bagi blog yang masih baru, kebiasaanya advertiser membeli 100-300 pelawat sehari (berdasarkan purata pelawat blog anda seminggu).
4. Tempoh kempen buffered di blog anda?
Sesetengah kempen buffered boleh mengambil masa lebih dari sebulan untuk berlegar kat blog anda. Tempoh masa yang singkat adalah seminggu.
5. Kenapa kempen buffered tidak menari-nari (tidur)?
Ia menandakan iklan tersebut telah mencapai jumlah pelawat yang dikehendaki untuk sehari (contohnya,apabila advertiser membeli 100 pelawat sehari , maka hanya 100 pelawat yang pertama sahaja boleh melihat iklan anda)
6. Apakah itu metered earning?
Merupakan kempen buffered earning(mCPM) yang telah tamat tempoh dan pendapatan buffered anda akan dikreditkan sebagai current earning.
7. Bagaimana blog terpilih untuk kempen mCPM?
Blog tersebut terpilih berdasarkan kesesuaian blog tersebut terhadap sesuatu iklan.kalau blog anda menceritakan tentang pelancongan ,anda akan mendapat iklan daripada syarikat pelancong seperti airasia, MAS dan lain-lain.kriteria lain seperti kedudukan ads dan sentiasa update survey adalah penting.
8. Adakah semua blog terpilih untuk kempen buffered?
Tidak semua blog terpilih kempen mCPM. Blog tersebut mestilah mempunyai kandungan yang asli dan bukannya daripada sumber parti ketiga(sumber lain). Blog lagu,movie dan artis adalah antara blog yang susah untuk dapat buffered earning walaupun blog jenis ni mendapat beribu-ribu pelawat setiap hari.
AMARAN: Jangan sesekali menukar template ketika buffered earning sedang berlegar kat blog anda .Ia boleh menyebabkan kempen buffered tamat (rugi kan).
My Blog ListTotal Pageviews |







