oh belog

gengcyber

ctrl+clik tuk buka kt tab baru..tq

TINGGALKAN JEJAK ANDA PADA RUANGAN KOMEN POST SNG UTK ADMIN ZIARAH KEMBALI...
TQ

nuffnangx

Showing posts with label ads. Show all posts
Showing posts with label ads. Show all posts

Friday, September 16, 2011

doktor hospital Tengku Ampuan Rahimah tak reti sambut bayi!!!panas





ape prasaan korang klau korang bapak bayi ni n ble korang minx pnjelasn dri DR...deme marah kite blik??
klu ko ase marah smpi nk bunuh org mayb sme la perasaan Ibrahim Umran, 23 bapa budak ni...
aku tgk pun kesian+tkjut bb jarang aku dga kes2 cmni
xpe kome bace kisah dye aku amik kt brite harian harini

Thursday, September 8, 2011

mak santau anak sendiri!!!!panas

asalammualaikum sume...
uhuk2 batok aku bb da lme xupdte smpi blog pnuh ngan debu2...hehe
k la mleh nk story meleret2 so aku just terus ke jaln yg lurus k..
k mcm yg korang bce tajuk tu.... 
kite skng ni da zaman moden era 21..
tp knpe mentaliti org2 kite yakni bangse aku ni mseh xberubah??
perlu ke kite meyantau,menyihir,halang rezeki??perlu ke??
xkot...
manusie septtnye mkin lme mkin pandai n bijak wat keputusan tp npe
sampai seorang ibu sanggup menyantau anak sniri??
darah dging dye sniri??
kisah yg aku nk cte ni kisah benar..(da cam dlm filem)
seorang anak disantau ibu sendiri

Sunday, July 31, 2011

kerete hantu pontiac deluxe six

"ghost car" from Pontiac Deluxe Six,korang tw asl deme pggil kete ni kerete antu??
ha meh aku story telling
1st bb kete ni la kete 1st dlm dunie yang ditutup oleh bahan kaca.

Dibuat pada tahun 1939 oleh General Motors dan perusahaan Kimia Rohm dan Haas dengan sejumlah $25000 dolar dan menjadi kereta lutsinar pertama,yang dibuat di Amerika.
Berikut ini beberapa fotonya.
 Kira2 kereta itu akan terjual dalam harga 500000 dollar.

 

Wednesday, July 27, 2011

iklan kt blog ni semurah RM35 SEBULAN!!!


so sesape yg ase nk wat iklan kt tempat blog ni
kome bleh la email aku
mr.crab91@gmail.com
mr.crab91@yahoo.com

Sunday, July 24, 2011

bag2 pelik seluruh dunie


 

Wednesday, July 13, 2011

fakta restoran JOHNNY's

act post kali ni xde pape pun
just aku sje nk gtw satu dunie smlm aku mkn kt
kedai pakcik johnny's
hehe
mc skit perut kononnye
aleh2 p jusco
haha
seb bek la aku xtsrmpak ngan manager aku..
huhu
puhhhh
k la thnx singggah
bye

Tuesday, July 12, 2011

durian ber"JENAME" ada jual di sini?????

aku snap pic ni tyme aku blik dari keje
ngah aku duk tgu lampu ijau aku terpndg la kedai ni punye banner...
aku trus je musykil yela stau aku xpnh agi aku jmpe
durian ade jename...
ape lak ngamaknye mksd tauke kedai ni
mungkinkah jenma speti nike,adidas n sbg???
hehe
tp spe yg nk bli bleh call no tu..haha
ane la tw bleh mkn durian jename adidas...haha
k njoy people...
thnx bb singh

Saturday, July 9, 2011

kerete F1 terberancai!!!

aku jumpe pic ni tyme aku nga berjlan2 sekitar google.com ni
hehe
so ngah jalan2 tu aku ade la terjumpe pic 
kete f1 yang pecahkan 
aku ase cam gile power deme ni
act bnde ni dowang wat kt muzium mercedes
so pendek kate mmg power org germen ni
njoy people
from this to this

Friday, July 8, 2011

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 nk kuar da

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

 

cite magic ni kuar kat malaysia mgu depan

14.7.11

xcye tgk bnde ni

tekan cini

grapvine???ape bnde tu

Seen a good ad lately?
Don't keep it to yourself.

With Grapevine, all it takes is a couple of clicks to spread the word to your friends. What's cooler is that you get rewarded for it with cash and prizes.

click pade pic untuk tumbersaran

Nuffnang from 2007-2011

How bloggers earn money through their blog readers.


Friday, July 1, 2011

Hello-Hello dpat duit?

Korang perasan tak sekarang, sejak kita dah ada macam-macam kemudahan ni, kita dah jarang dah calling-calling kan. Kalau setakat adik beradik punya besday pun sama. Kalau dulu mesti call atlis ucap selamat hari lahir kan. Sekarang jarang dah. Ucap besday pakai sms, tulis besday kat wall fesbuk atau pun twit2, takpun emel-emel.

kalau dulu, dengar ada kematian, terus call (kawan ke sedara ke), tanya khabar,
sekarang?
tulis kat wall fesbuk je ucap takziah :(

Tapi sebenarnya mendengar suara orang yang di sayangi, di senangi lebih BERMAKNA :)

Bayangkan kalau besday kita sendiri kan, ibu bapa call ucap besday, Adik beradik kita call ucap besday, Kawan-kawan tersayang call. Phewwwwwwwww bukankah kita akan rasa DISAYANGI. hehehehe. Betul kan :) Lagipun kalau kita just sms tu berapa banyak huruf la kita boleh tekan kan. Kalau cakap lagi senang kan. Kita boleh tunjuk feeling sebenar kita. 

SEDIH. MARAH. GEMBIRA. TERUJA. HAMPA. PERLI. (hahaha perli pun ada). #TDDMKA

Bestkan! Bestkan!

Jadi! Masa ni la kita kena bercakap lebih
Mulut bercakap lebih dari Jari kekeke :)

Jom kita hubungi orang-orang kesayangan sekarang dan berpeluang memenangi money (duit).
Menang duit + disayangi.
Call Ibu bapa + disenangi = menang duit
Call isteri / suami + disayangi = menang duit
ecewah ini formula bagus ni

Macam mana nak menang?? Saya nakkkkkkk?
ha tekan read more kt bawah ni

Tuesday, January 18, 2011

TIPS DAPATKAN BUFFERED EARNING

seperti post aku yg sebelum ni aku da ctekn ape tu BUFFERED EARNING so kali ni aku nk cte lak tips2 tok dptkn BUFFERED EARNING ni...

Bufferred earning merupakan earning yang diimpikan oleh setiap blogger kerana hasilnya yang lumayan. Buffered earning adalah program metered cost per impression (mCPM) dimana bayaran akan dikenakan berdasarkan jumlah unique visitors korang. Oleh itu, blog yang terpilih oleh advertiser sahaja akan mendapat kempen tersebut. Berbeza dengan iklan CPC (COST PER CLICK) dimana bayaran dikenakan berdasarkan jumlah klik pada ads tersebut. Jika ads anda di klik maka bertambahlah earning korang. Kadar bayaran bagi CPC adalah agak rendah berbanding buffered earning.


Berikut adalah kriteria untuk mendapatkan buffered earning.


1. Kedudukan nuffnang ads


Antara faktor yang sangat-sangat penting. Ketiga-tiga nuffnang ads anda perlu diletakkan pada kedudukan yang kedudukan yang betul. Untuk pengetahuan anda, blog anda berpotensi tinggi untuk mendapat buffered earning jika meletakkan ketiga-tiga nuffnang ads sekaligus.(ingat: kedudukan ads mestilah betul)


2. Setia dengan nuffnang


Untuk blog anda terpilih, jangan meletakkan sebarang ads selain nuffnang. Contohnya mangga ads mahupun advertlets. Setialah bersama nuffnang dengan meletakkan hanya nuffnang ads pada blog anda.


3. Kepelbagaian blog


Untuk pengetahuan anda, advertiser lebih suka memilih blog yang mempunyai pelbagai genre berbanding blog yang berfokuskan kepada satu genre sahaja.


4. Status keahlian anda


Semestinya untuk blog anda dipelawa kepada kempen mCPM. status keahlian anda mestilah GRITTERATI dan bukannya ahli biasa.


5. update blog survey sekerap mungkin


meng update blog survey adalah sangat-sangat penting untuk mendapatkan buffered earning. Jawablah survey tersebut sebaik mungkin dan kalau perlu survey tersebut di update seminggu sekali. Advertiser akan memilih blog anda berdasarkan kesesuaian blog anda terhadap sesuatu kempen tersebut


6. kandungan blog anda


Nuffnang tidak sama sekali meletakkan kempen mCPM jika blog tersebut mengandungi informasi daripada sumber yang lain. Oleh itu, keaslian kandungan blog anda adalah dititik beratkan.


7. Trafik


Tiada jumlah unique visitors tertentu untuk mendapatkan buffered earning(menurut nuffnang).Namun, apabila anda telah mendapat first buffered earning.anda kenalah bekerja keras untuk meningkatkan visitors kerana peluang anda untuk mendapat buffered seterusnya adalah cerah.

8. Jangka masa mendapatkan buffered earning


Untuk mendapatkan buffered earning, kesabaran adalah sangat-sangat penting. purata bloggers untuk mendapatkan buffered earning adalah dalam masa 1-3 bulan selepas sertai nuffnang.(jika semua kriteria diatas diikuti).


9. Hantar tiket kepada nuffnang


Tips yang sangat penting .Tanyalah kepada nuffnang jikalau kandungan blog anda sesuai dengan kempen bagi mendapatkan buffered earning.jika nuffnang mengatakan blog anda tidak sesuai.anda harus mengubah isi kandungan blog tersebut supaya advertiser melamar blog anda kelak.

FAKTA BUFFERED EARNING NUFFNANG

ok post kali ni aku nk cte ape bnde BUFFERED EARNING n knpe bnde ni sagt pntg bg blogger yg berdaftar dengan NUFFNANG.


Buffered earning (mCPM) merupakan sumber pendapatan yang lumayan daripada NUFFNANG. Ramai blogger yang diluar sana terkejar-kejar untuk mendapatkan buffered earning. Bak kata hidup seorang blogger, buffered earning merupakan semangat untuk mereka terus menulis dan berblog walking tanpa jemu.

1. Apakah itu buffered earning?

Dikenali sebagai kempen mCPM(metered cost per impression), dimana pembayaran di kreditkan berdasarkan jumlah pelawat ke blog anda.


2. Adakah buffered earning lumayan?

Satu buffered earning boleh mencecah rm200++ untuk satu kempen.semua itu bergantung kepada advertiser untuk membeli jumlah pelawat ke blog anda ( trafik tinggi adalah sangat penting).


3. Berapakah jumlah advertiser membeli pelawat anda?

Bagi blog yang masih baru, kebiasaanya advertiser membeli 100-300 pelawat sehari (berdasarkan purata pelawat blog anda seminggu).


4. Tempoh kempen buffered di blog anda?

Sesetengah kempen buffered boleh mengambil masa lebih dari sebulan untuk berlegar kat blog anda. Tempoh masa yang singkat adalah seminggu.


5. Kenapa kempen buffered tidak menari-nari (tidur)?

Ia menandakan iklan tersebut telah mencapai jumlah pelawat yang dikehendaki untuk sehari (contohnya,apabila advertiser membeli 100 pelawat sehari , maka hanya 100 pelawat yang pertama sahaja boleh melihat iklan anda)


6. Apakah itu metered earning?

Merupakan kempen buffered earning(mCPM) yang telah tamat tempoh dan pendapatan buffered anda akan dikreditkan sebagai current earning.


7. Bagaimana blog terpilih untuk kempen mCPM?

Blog tersebut terpilih berdasarkan kesesuaian blog tersebut terhadap sesuatu iklan.kalau blog anda menceritakan tentang pelancongan ,anda akan mendapat iklan daripada syarikat pelancong seperti airasia, MAS dan lain-lain.kriteria lain seperti kedudukan ads dan sentiasa update survey adalah penting.


8. Adakah semua blog terpilih untuk kempen buffered?

Tidak semua blog terpilih kempen mCPM. Blog tersebut mestilah mempunyai kandungan yang asli dan bukannya daripada sumber parti ketiga(sumber lain). Blog lagu,movie dan artis adalah antara blog yang susah untuk dapat buffered earning walaupun blog jenis ni mendapat beribu-ribu pelawat setiap hari.


AMARAN: Jangan sesekali menukar template ketika buffered earning sedang berlegar kat blog anda .Ia boleh menyebabkan kempen buffered tamat (rugi kan).



Read more: http://www.mybloggertrick.com/2012/02/facebook-popup-like-box-with-timer.html#ixzz2CTDSLa6Y