oh belog

gengcyber

ctrl+clik tuk buka kt tab baru..tq

TINGGALKAN JEJAK ANDA PADA RUANGAN KOMEN POST SNG UTK ADMIN ZIARAH KEMBALI...
TQ

nuffnangx

Thursday, September 8, 2011

mak santau anak sendiri!!!!panas

asalammualaikum sume...
uhuk2 batok aku bb da lme xupdte smpi blog pnuh ngan debu2...hehe
k la mleh nk story meleret2 so aku just terus ke jaln yg lurus k..
k mcm yg korang bce tajuk tu.... 
kite skng ni da zaman moden era 21..
tp knpe mentaliti org2 kite yakni bangse aku ni mseh xberubah??
perlu ke kite meyantau,menyihir,halang rezeki??perlu ke??
xkot...
manusie septtnye mkin lme mkin pandai n bijak wat keputusan tp npe
sampai seorang ibu sanggup menyantau anak sniri??
darah dging dye sniri??
kisah yg aku nk cte ni kisah benar..(da cam dlm filem)
seorang anak disantau ibu sendiri

k cte dye mcm ni
sblum puase aku ade pergi darulsyifa...act aku pun ade kes santau gak..
da 4taun da asenye bnde ni melakat kt aku...
tp rini aku bkn nk cte pasl aku..
aku nk cte kisah budak pompan yg kne santau emak dye ni..
mira(bkn nme sebnr) umor dye bru 24 xslh aku
budak mira ni da kne santau 2 kali
act budk ni fam dye da berpcah (bercerai)
tp aku dpham kn oleh mira yg mak dye da pun kawen laen
tp yg xbestnye pasl mak dye ni sangup santau anak dye sbb alasan yg aku ase sgt xmsuk akal
"mak xnk kme pas kwen t lupakn mak"
kukuh x alasn dye??
k aku cte lak pasl mira ni n kebaikan dye
dye bli sebjik PROTON PERSONA tuk mak dye n bayar tiap2 bulan..
korang ase mira ni akn lupkn mak dye x??
tp serase aku la sekukuh ane pun alsan mak dye tu mmg xleh dterime akal la...bb tu ank kn
n yg plg sdh tu yg kne santau tu bkn je mira sorang tp bakal tunang si mira tu pun kne
aku nk tye korang agak2 la klu korang yg bakl tunang tu n korang kne santau tu...korang nk maafkn x mak mira ni??klu aku xkot..bb aku tw mcm mne asenye santau ni,,sakit dye,,sengsare dye,,tekanan mental fizikal sume ade
 thnx tu bapak mira ni la bb cepat bawak mira ni jumpe ustaz kt bidor
n tyme tu la sgle cerite santau mak dye terbongkar...
tp spnjg mira ni bercerite dye skit pun xtunjuk riak2 yg die marah mak dye walaupun mak dye buat cmni kt dye...aku mmg tabik

erm aku ase campi sini jekot aku cte kt korang
n sori aku xrti nk bercerte blik...

inilasye:udah2 la dgan pikiran khurafat tu..bertaubat




2 comments:

  1. tak kisah la anak die ke sape ke,yang penting takleh,thats all ^^

    ReplyDelete
  2. yup btul tu...santau tu bnde jaht...

    ReplyDelete

Read more: http://www.mybloggertrick.com/2012/02/facebook-popup-like-box-with-timer.html#ixzz2CTDSLa6Y