oh belog

gengcyber

ctrl+clik tuk buka kt tab baru..tq

TINGGALKAN JEJAK ANDA PADA RUANGAN KOMEN POST SNG UTK ADMIN ZIARAH KEMBALI...
TQ

nuffnangx

Monday, April 19, 2010

kecoh rebut jenazah

TAMPIN: Pekarangan Bilik Mayat Hospital Tampin di sini, kecoh seketika apabila jenazah seorang lelaki beristeri tiga menjadi rebutan sehingga memaksa campur tangan polis dan hospital.

Jenazah Abdul Rahman Abdul Rashid, 55, yang maut dalam kemalangan menjadi rebutan isteri kedua dengan anak lelaki isteri pertama.


Isteri kedua mangsa, Faridah Abdullah, 60, datang ke Hospital Tampin kira-kira jam 8.45 pagi membuat pengecaman dan menuntut mayat suami bagi dibawa pulang Rembau untuk dikebumikan.


Sejam kemudian, anak lelaki sulung mangsa (anak dengan isteri pertama), Mohd Fadil, 35, datang ke bilik mayat hospital berkenaan membuat pengecaman.


Mereka enggan mengalah menyebabkan polis dan hospital campur tangan.


Faridah berkata, ketika hayatnya, arwah suaminya berpesan supaya dia dikebumikan di Rembau.


Sementara itu, Mohd Fadil berkata, dia lebih berhak menuntut jenazah berkenaan kerana anak sulung daripada tujuh beradik isteri pertama arwah.


Kekecohan itu bagaimanapun diselesaikan Pegawai Penyisat kes berkenaan, Sub Inspektor Othman Sulaiman serta beberapa kakitangan hospital dan jenazah berkenaan diserahkan kepada Mohd Fadil.


Jenazah Allahyarham yang juga Pembantu Perubatan Hospital Alor Gajah Melaka dibawa balik ke rumahnya di Taman Bachang Baru, Melaka dan dikebumikan di tanah perkuburan Pasir Putih, Bachang, selepas selesai dimandi dan dikafankan di Hospital Tampin.

Ketua Polis Daerah Rembau, Deputi Suprintendan Mizan Mohd Dom, berkata kejadian itu berlaku selepas kereta dipandu mangsa bertembung sebuah lori di Kilometer 15, Jalan Seremban-Tampin, dekat Pedas, kira-kira jam 3.20 pagi semalam.


Menurutnya, sepasukan polis yang menerima maklumat kejadian itu bergegas ke tempat kejadian bagi melakukan siasatan.


“Berdasarkan siasatan awal, Proton Saga dipandu mangsa terbabas ke kanan jalan dan bertembung lori berkenaan.


“Mangsa mati di tempat kejadian kerana parah bahagian dalaman selain kaki kiri patah,” katanya di sini, semalam.

moralnye....kwin satu suda t kang xpsl2 jd kes diatas...hehe



No comments:

Post a Comment

Read more: http://www.mybloggertrick.com/2012/02/facebook-popup-like-box-with-timer.html#ixzz2CTDSLa6Y